ÁSZF

sör pécs
elválasztó

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a https://www.pecsisor.hu honlapon elérhető webshopon (webáruház) keresztül a Pécsi Sörfőzde zártkörűen működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Szolgáltató) és a webshopon elérhető bármely terméket (a továbbiakban: Termék) megrendelő vásárló (a továbbiakban: Vásárló vagy Fogyasztó) között létrejövő adásvételi szerződések és kapcsolódó jogviszonyok (a továbbiakban: Szerződés) feltételeit határozzák meg. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A honlap használatával és a megrendelés elküldésével a Vásárló kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF tartalmát elolvasta, megértette és elfogadta. És az ÁSZF elfogadása a szerződéskötés előfeltétele. Az ÁSZF nem kerül külön iktatásra, azonban a Vásárló számára elérhető a megrendelést visszaigazoló e-mailben. A Szerződés magyar nyelven jön létre, és a magyar jog az irányadó.

Amennyiben jelen ÁSZF Fogyasztót említ, ott kizárólag a Ptk. 8:1. § 3. pontja szerinti fogyasztó értendő. A Vásárló magába fogalja a Fogyasztót és a Ptk. 8:1. § 4. pontja szerinti vállalkozást is.

A Fogyasztó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

SZOLGÁLTATÓ

Név: A Pécsi Sörfőzde zártkörűen működő részvénytársaság

Székhely: 7624 Pécs, Alkotmány utca 94.

Adószám: 11002776-2- 02

Cégjegyzékszám: 02-10-060045

Számlavezető pénzintézet: OTP Bank

E-mail cím: webshop@pecsisorshop.hu

Telefonszám: +36 30 171 8538

 

A HONLAPON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG

A Szolgáltató a webáruházban

  • alkoholt tartalmazó dobozos és palackos sörök és
  • alkoholmentes dobozos és palackos sörök

online értékesítését végzi Fogyasztók számára.

A Termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit a konkrét Termék oldalán lehet megismerni.

Fogyasztók korlátozása

A Szolgáltató kizárólag 18 éven felüli személyek részére értékesít alkoholtartalmú Termékeket. Fogyasztó erről

  • már a webáruházba lépéskor az ott megjelenő Elmúlt-e 18 éves? kérdésre történő Igen válasszal, valamint
  • az ÁSZF elfogadásával is nyilatkozik. (A Vásárló az ÁSZF elfogadását technikailag is igazolja a megrendelés véglegesítése során a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával.)

A Webáruházban történő értékesítés kiskereskedelmi célt szolgál, és nem jogosít fel a megrendelt termékek üzletszerű tovább-értékesítésére. Üzletszerű forgalmazás kizárólag külön írásbeli szerződés alapján történhet.

Árak

A Termékekre vonatkozóan megjelenített árak bruttó darabárak és magyar forintban értendők. Az árak a megrendelés véglegesítéséig tájékoztató jellegűek, utána a Vásárlóra nézve kötelezőek. A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja. A webáruházban a megrendelés véglegesítése előtt a Fogyasztó számára a teljes, fizetendő végösszeg egyértelműen feltüntetésre kerül. A megrendelés elküldésével a Fogyasztó a megjelenített, véglegesített árakat fogadja el. Áraink a Terméket törvényileg terhelő következő adókat tartalmazzák:

– a sörre, mint jövedéki termékre kirótt és megfizetett jövedéki adót, és

– az általános forgalmi adót.

A Termékekre külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A megjelenített árak nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. 20 000 Ft áruérték feletti megrendelés esetén a házhoz szállítás díját Szolgáltató viseli.

Az ezen érték alatti megrendelések esetén az alábbi szállítási költségeket számítjuk fel:

Palackos termékek rendelése esetében:

–  1 rekesz sör megrendelése esetén    1800 Ft

–  2 rekesz sör megrendelése esetén, amennyiben különböző űrtartalmú termékeket vásárolsz (0,5L vagy 0,33L)    3600 Ft

–  2 rekesz sör megrendelése esetén, amennyiben azonos űrtartalmú termékeket vásárolsz (0,5L vagy 0,33L)    ingyenes

Dobozos termékek rendelése esetében:

–  1 tálca sör megrendelése esetén    1800 Ft

–  2 tálca sör megrendelése esetén    2200 Ft

–  3 vagy 4 tálca sör megrendelése esetén    ingyenes

A fizetendő végösszeg – a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján – minden költséget tartalmaz.

Akciós árak feltüntetése

A Szolgáltató a Webáruházban az akciós árakat a vonatkozó jogszabályokkal összhangban, különösen a 2008. évi XLVII. törvény 4/A. §-ban és a 2019/2161/EU irányelvben meghatározott módon tünteti fel.

Az akciós ár mellett feltünteti az akció kezdetét megelőző legalább 30 napos időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat (korábbi ár), valamint az akció kezdetének időpontját.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az akciók időtartamát, feltételeit a jogszabályoknak megfelelően határozza meg és módosítsa.

Minimális rendelés nagyság

A webáruházban alkalmazott értékesítési egység a teljes, bontatlan, egyfajta terméket tartalmazó tálca, mely 24 darab Terméket tartalmaz. A webáruházból minimálisan rendelhető Termék mennyisége 1 tálca, ami nem minősül visszaélésszerű szerződési feltételnek, mivel a termék jellege (sör) és kiszerelése indokolja ezt.

Csomaglogisztikai partnerünk szállítási méretkorlátjából adódóan az egy rendelésben leadható árumennyiség maximum 4 tálca, ennél többet a webáruház nem enged rögzíteni. Kérjük, hogy 4 tálca feletti megrendelését külön rendelésként adja le. Megértését köszönjük.

Területi kikötés

A webáruház kizárólag Magyarország területére szállít.

Felelősség

Fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben a megrendelése készlethiány vagy egyéb ok miatt 8 munkanapon belül nem teljesíthető, arról a Pécsi Sörfőzde zártkörűen működő részvénytársaság e-mailben tájékoztatja a Fogyasztót, ezzel egyidejűleg a Fogyasztó megrendelése automatikusan törlésre kerül. Fogyasztónak a későbbi teljesítés érdekében – a termék rendelkezésére állása után – ismételt megrendelést kell feladnia.

A webáruházban kínált Termékek paramétereinek, adatainak, árainak, kapcsolódó adatainak stb. helyessége érdekében a legnagyobb gondossággal járunk el, a weboldalon közölt adatokért a jogszabály által megengedett mértékben vállalunk felelősséget. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás adat, információ, ár kerül a webáruház felületére vagy a rendelés visszaigazolásába – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra – Szolgáltató fenntartja a jogot a hiba kijavítására és a Fogyasztó egyidejű tájékoztatására. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Fogyasztó minden további következmény nélkül elállhat vásárlási szándékától.

A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

A megrendelés folyamata

A választott Termék a Kosárba tesz gomb segítségével helyezhető a kosárba. A Kosárba tesz gomb megnyomásával a Termékből 24 vagy ennek egész számú többszöröse mennyiségű Termék kerül a kosárba. Az ennek nem megfelelő mennyiséget a webáruház automatikusan a 24 következő egész számú többszörösére módosítja!

A Fogyasztó a kosár tartalmát a Kosár ikonra kattintva ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett Termékből milyen mennyiséget kíván rendelni – melyet a Kosár frissítése gombbal megerősíteni szükséges – illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.

A Kosár menüpontból továbblépési lehetőségek:

  • A vásárlás folytatása
  • Tovább a pénztárhoz

A Fogyasztó a Tovább a pénztárhoz gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Következő lépésként a számlázási és szállítási adatok kitöltésére van szükség, illetve lehetőség van korábbi regisztráció alapján bejelentkezésre, vásárlói fiók létrehozására (azaz regisztrációra), valamint regisztráció nélküli vásárlásra.

A regisztrációval történő, illetve regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Fogyasztónak megadnia (a weboldalon * jelzi a kötelezően megadandó adatokat):

keresztnév és vezetéknév, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, valamint az ettől eltérő szállítási cím.

Regisztrációkor jelszó megadása nem szükséges, automata által generált jelszó jön létre. A sikeres regisztrációról a Fogyasztó e-mailben kap megerősítést.

A megrendelés következő lépéseként a Fogyasztó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt Termékeket, azok mennyiségét, valamint láthatja a fizetés és a szállítás módját. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót

– A kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.

– A tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.

– A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszakerül a Szolgáltató oldalára

A SimplePay fizetési rendszer használatával Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Pécsi Sörfőzde zártkörűen működő részvénytársaság (7624 Pécs, Alkotmány utca 94.) adatkezelő által a www.pecsisor.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok és szállítási cím adatok.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

Megrendelési szándéktól függetlenül a Fogyasztó az adatait a Fiókom menüpontba belépés után kezelheti. Itt tudja az e-mailben kiküldött automata által generált jelszót, a regisztráció során megadott adatait módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Fogyasztó felelős. A Fogyasztó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén, a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre.

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató 48 órán belül visszaigazolja a megrendelés létrejöttét egy automatikus email formájában. Ha a Fogyasztó nem kapja meg 48 órán belül ezt a visszaigazolást, úgy a Fogyasztó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt Termékeket nem köteles átvenni.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt Termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint a Fogyasztó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

A szerződés létrejötte

A Szolgáltató és a Fogyasztó között létrejövő szerződés tartalmát a jelen ÁSZF határozza meg. A szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, azonban a szerződés tartalma a megrendelésről küldött visszaigazoló e-mailben kerül rögzítésre, amelyet a Fogyasztó tartós adathordozón (pl. elektronikus levelezőrendszerében) eltárolhat és bármikor hozzáférhet, hivatkozva a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § szerinti pontjára.

A megrendelés elküldése elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének, valamint a személyes adatok kezeléséről szóló Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 (GDPR) rendelkezéseit.

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség.

Számlázás, távszámla joghatása

Fogyasztó a profiljához szállítási és számlázási címet rögzít, melynek aktualizálásáért Fogyasztó felelős. Szolgáltató kizárja felelősségét ezen címek aktualitásával kapcsolatos problémákért.

A rendelés véglegesítését követően az adott rendelés vonatkozásában a számlázási és szállítási adatokban változtatás nem eszközölhető.

A jelen ÁSZF elfogadásával a Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a megrendelésről távszámlát állíthat ki, melyet a Fogyasztó a megrendelés leadásához használt e-mail címre kap meg .pdf formátumban. Szolgáltató a megrendelésről a számlát nyomtatott formában a csomagra rögzítve is eljuttathatja a Fogyasztóhoz. A távszámla a hatályos jogszabályok szerint, a NAV előírásainak megfelelően, elektronikus formában kiállított és hitelesített dokumentumnak minősül.

A megrendelt Termék ellenértékének kifizetése

Szolgáltató a Termék vételárának kiegyenlítéséig a Termék feletti tulajdonjogát fenntartja, a kárveszély azonban a Termék átadásával átszáll a Fogyasztóra.

A webáruházban jelenleg csak az alábbi módon lehet a megrendelt Termék ellenértékét kiegyenlíteni:

Bankkártyás vásárlás (SimplePay rendszeren keresztül)

Szállítás módja

Házhoz szállítás

A megrendelt Terméke(ke)t a Szolgáltató a Fogyasztó által megadott címre szállítja. A kézbesítés munkaidőben zajlik, így, ha napközben a Fogyasztó nem tartózkodik otthon, érdemes a munkahelyi címet megadni szállítási címnek.

Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a házhoz szállításra csomaglogisztikai szolgáltatót vegyen igénybe.

Amennyiben a megrendelt Termékek között alkoholtartalmú Termék is van, a futár meggyőződik arról, hogy az átvevő személy elmúlt 18 éves. Amennyiben az átvevő az életkorát hatósági igazolvánnyal nem igazolja, a futár megtagadja a kézbesítést és a Terméket a feladás helyére viszi vissza. Ebben az esetben a Fogyasztó a vételárat bankszámlájára történő visszautalással visszakapja, de a visszaszállítás miatt felmerülő többletköltségek a Fogyasztót terhelik.

A szállítás ideje

Amennyiben a megrendelt Termék raktáron van, a kiszállítás a rendelést követő 2-5 munkanapon belül történik.

Amennyiben a megrendelt termék – a webáruházban jelzettekkel ellentétben – előreláthatólag a fenti 5 munkanapon belül mégsem áll megfelelő mennyiségben rendelkezésre, Szolgáltató telefonon egyeztet Fogyasztóval a rendelés esetleges törléséről.

Átvételkori teendők

A Termék átvételekor a Fogyasztó köteles megvizsgálni, hogy a Termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a Terméken, a Fogyasztó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a Termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a Termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Fogyasztó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a Termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a Termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Szolgáltató felelősséget csak rejtett hiba esetén vállal, amennyiben az a szállítás során nem volt felismerhető. Ez esetben a Fogyasztó szavatossági jogait továbbra is érvényesítheti a Ptk. szabályai szerint.

Szerzői jogok

A webáruházban megjelenő tartalmakat szerzői jog védi, azok a Szolgáltató írásbeli hozzájárulása nélkül, – kereskedelmi célokra kiemelten nem! – nem másolhatók, módosíthatók, illetve terjeszthetők.

ELÁLLÁSI JOG – Tájékoztatás a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

A Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül fogyasztónak, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

A fogyasztó az elállási jogát a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. aa) a terméknek
  2. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül gyakorolhatja.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy az itt elérhető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni.

Visszatérítés módja elállás esetén: a visszatérítést az eredeti fizetési móddal azonos módon (pl. bankkártyára) teljesíti, kivéve, ha a fogyasztó másként kéri, és ez nem jár többletköltséggel (45/2014. Korm. rend. 22. § (4) bek.)

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Fogyasztó kizárólag bontatlan csomagolású alkoholos termékek esetében gyakorolhatja elállási jogát. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés e) pontja alapján az egészségvédelmi vagy higiéniai okból nem visszaküldhető termékek esetén (pl. bontott csomagolás) az elállási jog nem gyakorolható.

SZAVATOSSÁG

Kellékszavatosság

A Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Fogyasztó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó érvényesíteni már nem tudja.

A Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a Fogyasztó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni.

A Fogyasztó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást) követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. A Szolgáltató önkéntes jótállást nem vállal.

Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Fogyasztó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.

JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Fogyasztó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Telefonszám: +36301718538
  • E-mail cím: rendeles@pecsisorshop.hu

Panaszkezelési határidő

A Szolgáltató a beérkezett panaszokat a 1997. évi CLV. törvény 17/A. § értelmében legkésőbb 30 napon belül írásban megválaszolja.

A Szolgáltató a Fogyasztó panasza esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó jogosult:

  • a lakóhelye szerint illetékes járási hivatal (kormányhivatal) fogyasztóvédelmi hatáskörében eljáró szervezeti egységének eljárását kezdeményezni
  • jogát bírósági úton érvényesíteni
  • az illetékes Békéltető Testület (bekeltetes.hu) eljárását kezdeményezni.

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Telefon: +36 72 507-154

E-mail: baranya.bekelteto@pbkik.hu

Más illetőséggel rendelkező békéltető testületek elérhetőségeit itt érheti el.

Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja az alábbi linken érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr

 

VEGYES RENDELKEZÉSEK

Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Fogyasztó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

Adatvédelmi szabályzat

A Szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: https://pecsisor.hu/adatvedelem/

Az adatkezelés időtartamán belül Fogyasztó bármikor tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől a személyes adatai kezeléséről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 3 munkanapon belül írásban, közérthető formában köteles Önt a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról tájékoztatni, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

Adatkezelés nem regisztrált vásárlók esetén

A regisztráció nélküli megrendelés során megadott személyes adatokat a Szolgáltató a megrendelés teljesítése és az abból eredő jogi kötelezettségek teljesítése céljából kezeli. Részletes tájékoztatás a https://pecsisor.hu/adatvedelem/ linken érhető el.

ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot jelen ÁSZF-et, illetve a webáruházban forgalmazott termékek árainak és az ott feltüntetett egyéb áraknak – nem visszamenőleges hatállyal történő – bármikori módosítására. A módosítás a webáruházban történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes. Az ÁSZF módosításáról a visszatérő Fogyasztó megrendelésének leadásakor az ÁSZF újbóli elfogadásával értesül.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2025. július 01. az előző ÁSZF egyidejű visszavonásával. A hatályát vesztő ÁSZF a honlapon archiválta továbbra is megtalálható.

pécsi