Kreatív online magazinban
SPOTISTUDIO új videócsomagjával, a Postbookkal a márkák elérhető áron tudnak reklámfilm színvonalú mozgóképes anyagokat készíttetni, ami lehetővé teszi, hogy a gazdasági visszaesés idején is kiugróan igényes kommunikációval jelenjenek meg az online térben. (X)
Az egész világra kiterjedő válsághelyzetben a marketingbüdzséket szinte mindenütt visszavágták, de a vállalatok és a márkák nem engedhetik meg maguknak, hogy ne kommunikáljanak a fogyasztóikkal. Mindenki igényes márkakommunikációt szeretne, de mivel kevesebb pénze van rá, és a személyes találkozások lehetősége is korlátozott, egyre inkább az online térbe tolódik a kapcsolattartás.
A közösségi média aktívan jelen van a mindennapokban, de nagy benne a zaj, így egyre magasabbra kerül az ingerküszöb. Ahhoz, hogy hatékonyak tudjunk maradni ebben a környezetben, nem elégedhetünk meg az egyszerű tartalmakkal. Néhány évvel ezelőtt még elég volt egy jól megírt szöveges poszt is, később már csak képekkel együtt működött a kommunikáció, majd jöttek a mozgóképek, most pedig már nagyon látványos beauty snittekre van szükség ahhoz, hogy az emberek ne pörgessék át, hanem megnézzék az üzeneteinket.
Az ilyen minőségű reklámok gyártása azonban nem olcsó. A SPOTI STUDIO most olyan lehetőséget kínál a Postbookkal, amellyel rendkívül kedvező áron tudnak fantasztikusan látványos felvételeket készíteni a termékekről. A Magyarországon egyedülállóan felszerelt tabletop stúdióban olyan robotkarral mozgatott nagy sebességű kamerát használnak, ami 1 másodperc alatt 2000 képet is tud rögzíteni. Ezzel készülnek például azok a jelenetek, amelyekben úgy látjuk, mintha lelassult volna az idő. Különleges látószögekből nézve így varázslatosan széppé válik még egy olyan egyszerű mozgás is, mint amikor kiöntünk egy pohár limonádét.
A SPOTI STUDIO-ban gyártott videókkal a márkák gyorsan és költséghatékonyan növelhetik meg a posztok konverzióját, megsokszorozhatják a kiváltott interakciók számát a Facebook és Insta oldalaikon.„Én lehetőséget látok a mostani helyzetben. A fogyasztóknál mi, a Pécsi Sörfőzde a nagy márkákkal is versenyzünk, de nem lehet összehasonlítani az erőforrásainkat. Most, hogy majdnem minden kommunikáció áthelyeződött az online térbe, a minőségi tartalommal tudunk kitűnni. Különösen örülök a Pécsi Prémium Lagert bemutató videónak, mert sörünk ragyogó tisztaságát, gyönyörű réz színét tökéletesen visszaadja a nagy sebességű kamerával készült felvétel” – mondta Antal Krisztina marketing menedzser.
A világjárványra adott válaszként a Postbookból kidolgoztak egy speciális csomagot, a Crisisbookot is. Ezekben a videókban a termékekhez társadalmilag fontos üzeneteket kapcsolnak. Az elsődleges cél itt nem az értékesítés, hanem az, hogy a márkák megmutathassák, hogy mögöttük is érző emberek állnak, akik tenni szeretnének valamit a közösségért.
Dankó Áron, a Globus regionális marketing menedzsere elmondta: „Szerintem nagyon fontos egy cég életében, hogy ebben az időszakban is kommunikáljon a fogyasztókkal. Az üzeneteket viszont könnyű elrontani, mert a direkt marketig most érzékenyen érintheti az embereket, mi pedig szerettük volna ezt elkerülni. Inkább pozitív, biztató üzeneteket akartunk átadni, amire jó megoldást kínált a Crisisbook. Az első videókat már közzétettük és úgy látom, hogy nagyon pozitív a fogadtatás. A SPOTI csapatával könnyű volt együtt dolgozni. Néhány héten belül összeraktunk mindent és kézhez kaptam a videókat, pedig pont a folyamat közepén jött a vírusválság.”
Pápai Dániel rendező-operatőr és Jankai Krisztián visual engineer, a SPOTI STUDIO vezető munkatársai elmondták, hogy alaposan felkészültek rá, hogy a jelenlegi körülmények között is folyamatosan és biztonságosan tudjanak dolgozni. A biztonság érdekében új munkamódszert vezettek be. A megrendelőknek a Youtube-on streamelik a stúdióban zajló munkát, így az ügyfelek minden mozzanatot követni tudnak a távolból. Egy osztott képernyőn egyszerre láthatják a food stylistot munka közben, a robotkamera képét és a storyboardot. Tulajdonképpen ugyanúgy részesei lehetnek a forgatásnak, mintha ott lennének a csapattal a stúdióban.
(forrás: Kreatív Online)